Παρακάτω παρουσιάζονται ορισμένα χαρακτηριστικά που πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη, προκειμένου να αξιολογήσουμε το εκπαιδευτικό λογισμικό προτού το χρησιμοποιήσουμε στην τάξη μας.
- έχει την απαραίτητη παιδαγωγική θεμελίωση;
- εξασφαλίζει διαθεματική προσέγγιση;
- υποστηρίζει τη διδακτικη μεθοδολογία;
- ενημερώνει το/ τη μαθητή/τρια για τα λάθη του/της;
- καλύπτει τους διδακτικούς στόχους;
- εξασφαλίζει δυνατότητες συνεχούς αλληλεπίδρασης με τον/τη χρήστη/στρια;
- διευκολύνει την εκτέλεση ομαδικών έργων και δραστηριοτήτων;
- αντιμετωπίζει επιτυχώς μαθησιακά προβλήματα;
- καλλιεργεί την κριτική σκέψη;
- διευκολύνει και ενθαρρύνει τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών/τριών;
- είναι θελκτικό και ενδιαφέρον;
- ωθεί τους/τις μαθητές/τριες στον πειραματισμό;
- περιλαμβάνει ποικιλία δραστηριοτήτων;
- βασίζεται σε πολλές και διαφορετικές πηγές;
- αναπαράγει προκαταλήψεις και στερεότυπα;
- προσφέρει ευρύ φάσμα έγκυρων πληροφοριών;
- συνάδει με τους στόχους του αναλυτικού προγράμματος;
- μπορεί να εγκατασταθεί με απλό τρόπο;
- συνάδει με το γνωστικό επίπεδο των μαθητών/τριών;
- έχει ολοκληρωμένο περιεχόμενο και ανακαλύπτει το γνωστικό αντικείμενο;
- προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής δραστηριοτήτων;
- μπορεί να προσαρμοσθεί στις ανάγκες της κάθε τάξης;
- προσαρμόζεται στο ρυθμό μάθησης των μαθητών/τριών;
- είναι "επεκτάσιμο";
- είναι συμβατό με τις προδιαγραφές των υπολογιστών του σχολείου;
- συνεργάζεται με άλλα προγράμματα;
- είναι διαδικτυακό;
- λαμβάνει υπόψη και προσαρμόζεται στα χαρακτηριστικά των μαθητών/τριών;
- διασφαλίζει τα ατομικά δεδομένα των χρηστών/στριών;
- τηρεί αρχεία σχετικά με την επίδοση των μαθητών/τριών;
- προσφέρει σαφείς και έγκυρες οδηγίες στον/στην εκπαιδευτικό;
- συνάδει με τους στόχους της μαθησιακής διαδικασίας;
- διαθέτει πλήρεις ηλεκτρονικές οδηγίες χρήσεις;
- συνοδεύεται από εγχειρίδια χρήσης;
- προσφέρει τη δυνατότητα ανεξάρτητης χρήσης, στο χρόνο που επιθυμεί ο/η εκπαιδευόμενος/η;
- έχει διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας;
- συμβάλλει στην ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων από τους εκπαιδευτικούς;
- οι δεξιότητες που απαιτούνται για τη χρήση της εφαρμογής αντιστοιχούν στο επίπεδο των μαθητών/τριών;
- εντάσσεται χωρίς προβλήματα στη διδακτική διαδικασία;
- υποκινεί και ενισχύει την ενεργητική συμμετοχή;
- αλληλεπιδρά με το/τη χρήστη/στρια;
- έχει την απαραίτητη και σαφή θεωρητική βάση;
- προσφέρει εύκολη πλοήγηση;
- είναι απλό και κατανοητό;
- προάγει την ενεργητική μάθηση;
- συνάδει με τις ανάγκες του/της μαθητή/τριας;
- προσαρμόζεται στη στρατηγική του/της διδάσκοντα/ουσας;
- έχει δυναμικό περιεχόμενο;
- διαμορφώνει ελκυστικό περιβάλλον εργασίας;
- κουράζει τον/τη χρήστη/στρια;
Σας φάνηκε χρήσιμο; Περιμένω τη γνώμη σας. .
ΑπάντησηΔιαγραφή