Τρίτη, 17 Δεκεμβρίου 2013

Ας μάθουμε στα παιδιά να προγραμματίζουν

Ο Mitch Resnick του MIT Media Lab μας λέει ότι ο προγραμματισμός δεν αφορά μόνο ειδικούς των υπολογιστών - είναι για όλους. 
Στην παρακάτω διασκεδαστική του ομιλία ο Resnick σκιαγραφεί τα πλεονεκτήματα της διδασκαλίας προγραμματισμού στα παιδιά, έτσι που να μπορούν να κάνουν πιο πολλά, από το να «διαβάζουν» απλά τις νέες τεχνολογίες - αλλά και να τις δημιουργούν.

Ομιλία Resnick

Το Scratch αποτελεί από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς στο δίκτυο του MIT. Αποτελεί μία online κοινότητα όπου τα παιδιά μαθαίνουν να προγραμματίζουν.
Καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές από όλο τον κόσμο συγκεντρώνονται στο MIT's Scratch Website προκειμένου να προγραμματίσουν τις δικές τους αλληλεπιδραστικές ιστορίες, τα δικά τους παιχνίδια και προσομοιώσεις με τελικό σκοπό να τα μοιραστούν μεταξύ τους. Με αυτόν τον τρόπο oι μαθητές είναι πιο πιθανόν να κατασκευάσουν ιδέες όταν φτιάχνουν οι ίδιοι κάτι, ένα τεχνούργημα, το οποίο μάλιστα έχει προσωπικό νόημα για τους ίδιους (Harel & Papert, 1991; Kafai & Resnick, 1996).

Ας δώσουμε λοιπόν στους μαθητές μας την ευκαιρία να πειραματιστούν ελεύθερα και να δημιουργήσουν κάτι δικό τους, το οποίο θα έχει νόημα για τους ίδιους. 
Ας τους δώσουμε μία ώθηση να κάνουν δημιουργική εξερεύνηση.
Διότι οι μαθητές δε λαμβάνουν ιδέες, αλλά φτιάχνουν ιδέες!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ

Harel I. & Papert S., (1991). Situating Constructionism. Norwood, NJ: Ablex Publishing Corporation.

Kafai, Y. & Resnick M., (1996). Constructionism in Practice: Designing, Thinking,and Learning in A Digital World. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου